Digitaal is het nieuwe normaal

Nu we langzaam gaan nadenken over het versoepelen van de maatregelen, merken we dat bedrijven aan het nadenken zijn over hoe zij hun processen kunnen aanpassen op de anderhalve meter economie. Vaak kun je online meer doen dan je denkt. Natuurlijk denken we graag met je mee!

Digitalisering in stroomversnelling

Thuiswerken, online vergaderen, onderwijs op afstand… Door de coronatijd komt de digitalisering van de samenleving in een stroomversnelling. De ene bedrijfstak weet zich gemakkelijker aan te passen dan de andere. Sommige ondernemers zien onverwachtse kansen.

Revival Iris Sales

Neem nou de huis-aan-huis verkoop. Een paar jaar geleden hebben we hiervoor een app ontwikkeld: Iris Sales. Die app draait nog steeds, maar de laatste maanden is de business stil komen te liggen. Een paar weken geleden vroeg de klant ons mee te denken over een veilige manier om de werkzaamheden weer veilig op te kunnen pakken.

Hoe dat zit? De huis aan huis verkoop ligt momenteel op zijn gat, maar de branche ruikt kansen... Iedereen is thuis, mensen beginnen zich te vervelen zich en willen geld besparen. De energietarieven zijn zo laag dat ze misschien wel over willen stappen naar een goedkopere leverancier. Ideale omstandigheden voor een huis aan huis campagne!

De grote vraag is echter hoe je als verkoper voldoende afstand kunt laten houden als je je klant wilt laten meekijken op het schermpje van je telefoon? Bij CNOC hebben we onderzocht welke aanpassingen nodig zijn om de app coronaproof te maken en wat blijkt? De app is zo flexibel dat er aan de code helemaal niets hoeft te gebeuren. De klant zal alleen zelf wat instellingen moeten wijzigen om ervoor te zorgen dat de verkopers straks veilig hun werk kunnen doen. Een meevaller voor de klant en een bewijs dat we bij CNOC topkwaliteit leveren!

Portmobile - de digitale parkeerhaven

Een heel nieuw project waar we druk mee bezig zijn is PortMobile , een oplossing waarmee binnenvaartschippers zich online kunnen registeren in de haven. Het idee is al ver voor de coronatijd uitgedacht, maar is nu relevanter dan ooit.

Op zich hoeven binnenvaartschippers nu al geen fysiek contact met de havenmeester te hebben, maar er gaat heel veel tijd verloren met de administratie. De gegevens zitten in allerlei systemen die elkaar deels overlappen zodat de kans op misverstanden en vertragingen groot is. Met de nieuwe app kunnen de schippers en havenmedewerkers veel efficiënter en makkelijker hun werk doen. Een mooie opsteker voor de binnenvaartbranche die flink te leiden heeft onder de crisis.

Ook een slim idee?

Heb jij ook ideeën hoe je je proces kunt digitaliseren zodat je bedrijf goed door de coronacrisis komt? Bij CNOC zijn we gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe, innovatieve toepassingen. Neem gerust contact op zodat we samen een keer vrijblijvend kunnen sparren over je idee.

 

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang eens per maand een overzicht van de laatste artikelen.